Lorem ipsum dolor sit amet elit.
Etiam quis leo at mauris faucibus suscipit, sed tincidunt.
Freudenthalcopy startades och har drivits av Henrik Freudenthal 2004, men har sedan slutet på 2005 kombinerats med positioner som account director på PR-byråer, kommunikationsbyråer och Europeisk PR och sociala medier chef på internationellt företag. I och med lanseringen av boken Fiskelycka (Massolit Förlag 2015) kommer det att vara huvudsysselsättning igen. Idag arbetar Freudenthalcopy med marknadsföringsprojekt och copyuppdrag för mindre och större företag, journalistiska uppdrag och ytterliggare bokprojekt. Henrik Freudenthal är litteraturvetare med media- och kommunikationsvetenskap, journalistexamen och copywriting-utbildning från Berghs. Han har arbetat som journalist, chefredaktör, kommunikationskonsult, copywriter, PR-konsult, pressansvarig, kundansvarig, teamledare, Sverigechef och Chef för PR och sociala medier på Electrolux Small Appliances Europe, Middle East and Africa. Och nu då författare.
Han har erfarenhet att arbeta med varumärken som Electrolux, Coca-Cola, Burger King, Phillips, Familjen Dafgård, Pokerstars, KRAV, Samsung, Knorr, Pressbyråan/7-Eleven, Maker’s Mark, Disney, Tropicana, Nikon, Volkswagen med flera.